米国メディアの広告ページに 数百万ドルをつぎ込んだチャイナデイリー

中国政府が運営する英字新聞社「China Daily(チャイナデイリー)」は,、数百万ドルを出資して米国メディアに親中記事を掲載。これは中国の代理店が11月に司法省に開示した資料によるものです。

その資料によると チャイナデイリーは今年5月~10月の間にロサンゼル・スタイムスに34万ドルの広告費を支払い、ウォール・ストリート・ジャーナルには8.5万ドル、フォーリン・ポリシー誌には10万ドル。また印刷費として計100万ドル以上を支出。内訳は ロサンゼルス・タイムスに11万ドル、ヒューストン・クロニクルに9.2万ドル、ボストン・グローブに7.6万ドル。

外国人代理人登録法(FARA)は外国政府を代弁する代理機関やメディアに対し、その外国政府との関係を開示することを義務付け、米国内での関連活動と財務内容に関する情報の開示も求められています。

FARAの資料によると、チャイナデイリーは過去6か月間で広告印刷と配送に440万ドル以上を費やしました。チャイナデイリーは過去数年間「チャイナ・ウォッチ」と題するプロパガンダ「広告」記事に数百万ドルを費やし、主要な米国の大手新聞に差し込まれています。

学者からの2018年の報告によると、これらの折り込みが広告だと 判断し難い。チャイナデイリーは米国新聞に「広告」掲載のため
数百万ドルを注ぎ込んだ実績があります。

司法省に以前提出した資料によると、チャイナデイリーは2016年11月以降4600万ドル以上をワシントン・ポストに支払い、約600万ドルをウォール・ストリート・ジャーナルに支払っています。

2018年には ニューヨークタイムスにも5万ドルを支払いました。ワシントン・ポストとニューヨーク・タイムスは今年初頭にこれらの折り込み広告を取りやめました。この他のメディアからはコメントや返答はありませんでした。

【English】China Daily spent millions to run Ads in US media

Chinese state-run media China Daily paid US media millions to run pro-Beijing content.That’s according to disclosures filed by the Chinese outlet with the Department of Justice last week.

According to the Filing, China Daily paid the Los Angeles Times $340,000 for ads between May and October this year.
$85,000 to The Wall Street Journal, and $100,000 to Foreign Policy Magazine.

China Daily also paid over a million dollars in printing costs,including $110,000 to The Los Angeles Times, $92,000 to the Houston Chronicle and $76,000 to The Boston Globe.

The Foreign Agents Registration Act or FARA requires agents and outlets representing foreign governments to disclose their relationship with those establishments.They are also required to disclose information regarding related activities and finances in the US.

According to the FARA filing, China Daily spent more than 4.4 million dollars ads printing and distribution over the past 6 months.
China Daily has spent millions over the past few years running supplements called China Watch, its propaganda disguised as news.
These are inserted in major US media outlets.

Scholars said in a 2018 report, it’s hard to tell these inserts are ads.

China Daily has a history of spending millions to run these inserts in US media.According to previous filings with the justice department, China daily paid over 4.6 million dollars to the Washington Post, and nearly 6 million dollars to the Wall Street Journal since November, 2016.It also paid the New York Times $50,000 in 2018.The Washington Post and The New York Times stopped running such inserts earlier this year.

The other outlets have not responded for a request for comment.

 
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